24 May 2013

Cuti Sekolah




omeyy~


Assalamualaikum.

Cuti sekolah sudah bermula~
Mungkin ramai yang merungut disebabkan cuti ni cikgu-cikgu akan bagi kerja rumah beribu-ribu lemon~

Ada jugak yang seronok sebab dapat pergi bercuti dengan keluarga~

Dan ada jugak yang tak tau nak buat apa masa cuti sekolah ni.

Untuk entri kali ni Haris just nak kongsi beberapa aktiviti yang korang boleh buat masa cuti sekolah ni. 

1. Korang boleh lah buat ulang kaji, tak semestinya cikgu tak bagi kerja rumah, korang tak nak bukak buku langsung kan. Nanti balik sekolah dah jadi kosong~kosong~.

2. Tolong lah keluarga korang. Sebelum ni korang mesti sibuk dengan sekolah dan kerja-kerja rumah kan. Jadi masa cuti ni korang boleh lah luangkan masa dengan family.

3. Kebiasaanya kaum perempuan akan habiskan masa cuti dorang dengan membaca novel~
Sebenarnya, tak salah pun nak baca novel, yang salahnya baca novel sampai lupa hal-hal yang lebih penting. Hidup kita bukan untuk baca novel jer. Lalalala~

4. Korang fikir lah sendiri, Haris tak larat dah nak taip banyak-banyak. Demam ni. uhuk~uhuk~

Tapi yang penting, korang perlu ingat. Jangan disebabkan cuti sekolah korang jadikan alasan untuk tak melakukan perkara wajib seperti solat. Solat subuh yang paling susahkan?

Kunci jam loceng awal-awal. Kalau takde jam loceng mesti korang ada handphone. Zaman moden lah katakan~ Handphone boleh jadi macam-macam. 

Okey lah, sampai disini sahaja~~
Korang boleh tambah aktiviti-aktiviti cuti sekolah yang korang buat kat ruangan komen bawah ni :D



Semoga setiap tulisan, merantai buah kebaikan.

2 comments

2:36:00 PM

bagus la best nyer cuti hehehe

2:39:00 PM

best bdk2
http://long-cham.blogspot.com/

Post a Comment